Background

Benefits of Omega-3 Fatty Acids for Children


TAHUKAH ANDA?


Asid Lemak Omega-3 membantu kanak-kanak yang bermasalah:







1. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)

Kanak-kanak dengan gangguan tingkah laku seperti ADHD mungkin kekurangan asid lemak perlu (essential fatty acids). Asid Lemak Omega-3 duduk dalam sel membran dalam sel-sel otak dan memainkan peranan penting dalam pengaliran isyarat sel. Dalam satu kajian di mana 100 kanak-kanak dengan masalah pembelajaran dan tingkah laku telah diberikan sama ada makanan tambahan minyak ikan atau tablet plasebo, 40 peratus daripada kanak-kanak yang mengambil minyak ikan yang baik dalam membaca dan ejaan. Para penyelidik percaya bahawa Asid Lemak Omega-3, khususnya DHA dan EPA, meningkatkan aliran darah di dalam otak membuat komunikasi selular yang lebih cekap.

2. Asthma

Asid Lemak Omega-3 boleh memberi manfaat kepada pesakit Asthma (lelah). Asthma adalah gangguan keradangan kronik pada saluran pernafasan, yang dikaitkan dengan batuk dan semput dan halangan aliran udara. Omega-3 asid lemak boleh mengurangkan tindak balas keradangan yang dikaitkan dengan Asthma. Menurut Universiti Maryland Medical Center, kanak-kanak yang mengamalkan Asid Lemak Omega-3 menunjukkan peningkatan dalam gejala Asthma.

3. Depression / Stress (Kemurungan)

Menurut pakar bedah am, 10% - 15% kanak-kanak menunjukkan beberapa tanda-tanda kemurungan. 5% daripada kanak-kanak di antara umur 9 - 17 tahun menunjukkan tanda-tanda kemurungan utama. Bersama-sama dengan psikoterapi dan ubat-ubatan, Asid Lemak Omega-3 mungkin mempunyai kesan terapeutik pada kanak-kanak dengan kemurungan.




Credit to Nadiah Suhaidi


Untuk Info & Order: 
Siti Fatimah Adliah
Your Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID - 881740
Email: adliah85@yahoo.com
SMS/Whatsapp: 019 2155468

Leave a Reply